موتورهای دو سوپاپ و چهار سوپاپ
شکل زير مقايسه ای بين موتورهای دو سوپاپ و چهار سوپاپ را نشان ميدهد.
برخی از موتورهای مسابقه ای نيز پنج سوپاپ در هر سيلندر دارند. 3 سوپاپ برای هوا و دو سوپاپ برای دود که به مراتب راندمان آنها بالا می باشد.
در زير نمودار نتايج تست دو موتور نيسان که يکی روی خودرو نيسان جونيور(Z24) بسته می شود و دو سوپاپه است و ديگری روی خودرو نيسان پيکاپ يا رونيز بسته می شود (K24DE) و 4 سوپاپ به ازاء هر سيلندر دارد، جهت مقايسه آورده می شود:
+ نوشته شده در دوشنبه دوازدهم مهر ۱۳۸۹ ساعت ۳:۱۷ ب.ظ توسط ایمان معصومی
|




اين وبلاگ جهت تامين منابع علمي و تجربي مورد نياز در موضوعيت شكلدهي و تحلیل و بررسی فرآیندهای جوشکاری و موضوعات مرتبط براي استفاده پژوهشگران، صنعتگران ودانشجويان عزيز علاقه مند به پژوهش ايجاد شده است.همه مطالب و منابع بر گرفته از آزمايشات و مطالعات تجربي مي باشد و رعايت حقوق صاحبان مقالات و تحقيقات الزامي و استفاده بدون ذكر نام منبع از آن ها در مقالات و پايان نامه ها كاري مغاير با اصول و قوانين پژوهش است.