شکل زير مقايسه ای بين موتورهای دو سوپاپ و چهار سوپاپ را نشان ميدهد.

 wp7teyc9.jpg

برخی از موتورهای مسابقه ای نيز پنج سوپاپ در هر سيلندر دارند. 3 سوپاپ برای هوا و دو سوپاپ برای دود که به مراتب راندمان آنها بالا می باشد.

 

 

wpbawao2.jpg

در زير نمودار نتايج تست دو موتور نيسان که يکی روی خودرو نيسان جونيور(Z24) بسته می شود و دو سوپاپه است و ديگری روی خودرو نيسان پيکاپ يا رونيز بسته می شود (K24DE) و 4 سوپاپ به ازاء هر سيلندر دارد، جهت مقايسه آورده می شود:

wpkza0ul.jpgwpv8q2vf.jpg